Spisset konkurranseinstinktet

– Stint gjorde at vi pushet oss selv og hverandre for å nå et felles mål. En skikkelig kjekk utfordring.

– Det sier vel litt om konkurranseinstinktet vårt når det ble logga 9 økter på 17. mai, sier daglig leder i Anunatak, Heidi Leren med et smil.

Anunatak testet motivasjonskampanjen Stint både i vår og i høst. Begge periodene førte til økt aktivitet hos alle ansatte.

Ut uansett vær
– Vi er en treningsglad gjeng som alle er mye i aktivitet både utendørs og innendørs. Målet vårt er at alle skal logge 15 økter hver i måneden. Men med Stint fikk vi enda mer motivasjon til å komme oss ut, uansett vær. Alle ville at vi som team skulle nå målet vårt, og ingen ville være den som ikke gjorde sin del, forteller Heidi. 

Og det er nettopp det å sette seg et felles mål hun mener er det mest verdifulle med kampanjen. Dette har økt både samholdet og treningsgleden i gjengen.

Mer hverdagsmosjon
– Vi konkurrerer ikke mot hverandre, men sammen. Og det er utrolig motiverende. Vi har et stort konkurranseinstinkt, og dette ble om mulig enda større underveis i løpet. Da det ble mulig å sammenligne seg med andre bedrifter satte dette ytterligere fart på aktivitetsnivået vårt.

Grafisk designer Elin-Sofie Ødegård setter pris på at hverdagsmosjonen blir fremheva i kampanjen. 

– Stint gjorde at jeg fikk inn mer hverdagsmosjon innimellom treningsøktene. Jeg gikk ut for å samle poeng selv på dagene med treningsfri. Og konkurranseelementet var selvsagt en god motivasjon. Vi ville ikke ligge bak Helsedirektoratets anbefalte daglig aktivitetsmengde og overhode ikke bli forbigått av andre bedrifter, smiler Elin-Sofie.